A litlle party never killed nobody - Reisverslag uit Umuarama, Brazilië van Wietske Postma - WaarBenJij.nu A litlle party never killed nobody - Reisverslag uit Umuarama, Brazilië van Wietske Postma - WaarBenJij.nu

A litlle party never killed nobody

Blijf op de hoogte en volg Wietske

29 September 2013 | Brazilië, Umuarama

Olá amigos!
I know, een beetje laat om te vertellen over mijn verjaardag maar het was echt heel erg leuk!
(Vrijdag) 13 september viel dus in mijn tweede maand in Brazilie. Ik had er nog niet eens zo veel over nagedacht dus een week van tevoren had ik bedacht dat ik die zaterdag een bbq voor mijn vrienden hier zou geven. Maar mijn sociale kring hier was op dat moment nog niet heel erg groot dus het werd een klein gezellig partijtje.

Nou de dag van mijn 17-jarig bestaan was begonnen... maar ik was zoals gewoonlijk een beetje laat uit bed gekomen en was het een klein beetje vergeten :P
Dus ik kwam de keuken in om te ontbijten en iedereen kwam naar me toe, ‘Parabéns’ en ‘Feliz aniversario’. Ik dacht ohjaa, het is mijn verjaardag :D
Best wel ernstig eigenlijk, maarja..

Daarna snel aangekleed, tanden gepoetst en naar school geraced. Ik kwam de klas in en jahoor, het moment van niet weten wat je moet doen, waar je je handen moet houden en niet weet hoe rood je hoofd is brak aan. Ze zongen voor me.
Parabéns pra você, parabéns pra você... lalalalala ik weet nog steeds niet hoe het moet zingen. Wel lief want heel veel mensen gaven mij allemaal een knuffel.
Ik had al verteld over mijn roze ballon, die is helaas uit elkaar geknapt nadat ik het raam dichtdeed met de ballon ertussen.

Na school ging ik gewoon naar huis om te lunchen, bonen met rijst, of course.
Rond twee uur komt Beatriz naar me toe en zegt, “Wietske, Juliana está aqui”. (Juliana is hier). Dus ik naar buiten om haar te begroeten. Ze zegt kom ik moet je wat laten zien. We liepen ietsje van het hek af en daar zag ik mijn vrienden van school staan, met een taart, cadeautjes en ze kwamen zingend op me af.
SUPRISE :D
Haha, ik heb nog nooit een verjaardag suprise iets gehad dus ik was half in shock :P maar het was echt heel erg lief en echt super leuk!
De taart was een watermeloen en ook nog eens erg lekker.
Ook heb ik hele lieve cadeautjes gekregen: een kettinkje met een paardje eraan, want ja, na twee maanden weet ook half Umuarama dat ik paarden erg leuk vind.
Een fotolijstje, een grote beker om Guarana in te drinken, I love Guarana, het is echt heel erg lekker. Het is een frisdrank maar je kan het niet in Nederland krijgen..
Ik heb nog veel meer gekregen, heel erg lief.

De dag erna ging ik het vieren met een kleine BBQ, oh wat was dat lekker, ik heb in deze twee maanden vaker ge-BBQt dan in nederland de laatste vier jaar. Ik ga dat voortzetten want ik hou van bbqvlees.
Ook weer leuke cadeautjes gekregen en van mijn derde gastmoeder, Stela, een hele mooie ketting! Lief :)


Zoals sommigen op facebook al hadden gezien ben ik naar een concert van Gustavo Lima geweest. Ik hou niet zo heel erg van Sertanejo, een beetje cowboymuziekstijl hier, maar ik dacht het is wel leuk om heen te gaan als ik de kans krijg!
Zo gezegd zo gedaan, kaartjes gekocht en ik was met Arlete en Beatriz daarheen gegaan.
Het was erg gezellig en ik heb veel gedanst, maar ik hoef er de volgende keer niet meer heen :P de muziek werd na een tijdje echt heel erg vervelend. En omdat Gustavo ook nog eens twee en een half uur later was dan gepland deden mijn voetjes ook erg veel pijn.. :(
Maarja een leuke avond gehad verder en ook een klein aandenken meegenomen voor op mijn blazer.


Een tijdje terug ben ik in contact gekomen met João, een rebound, die vorig jaar naar Taiwan is geweest! Hele aardige jongen en ik ben met hem en een paar van zijn vrienden donderdag wat gaan drinken in een restaurantje/bar/café of hoe je het ook wilt noemen, was in elk geval heel erg leuk!
En gisteren weer met hun afgesproken, pizza gegeten en ook een leuke avond gehad!
Ik ben wel blij dat ik hem nu ken, want hij kan me goed helpen met mijn Portugees en ook met dingen doen en waar ik heen kan enzo.
Zijn vrienden vonden me allemaal erg aardig, ik ben zoooo sociaal aangelegd. Maar ook heeeel erg druk, haha. Ik had inderdaad een beetje veel energie dit weekend. Maarja, ze konden erom lachen en ik zal maar niet beginnen over hoe gek zij kunnen zijn. Ik heb echt heel hard om hun en hun acties gelachen!
Nu dus gelukkig ook vrienden gemaakt buiten school om, wat erg fijn is want mijn vrienden van school zijn veel met de studie bezig, begrijpelijk, maar nu hoef ik me s´middags niet meer te vervelen.

Ik ga nu afronden want ik heb vanavond een feest, Metamorfosa ofzo, ik weet niet precies hoe je het schrijft. Daar ga ik heen met Natália en Isabela :)
Ik dacht ik ga wel als barbie, het haar heb ik toch al, maar nu vind ik roodkapje toch leuker heb ik besloten. Ik denk dat het heel erg leuk gaat worden!

Foto’s van mijn verjaardag en het feest zal ik er later bij zetten, heb ik nu geen tijd meer voor.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat bij jullie!
Muito beijos e abraços de meu!


Omdat ik deze tijd een aantal feestjes heb gehad, dacht ik dat dit nummer wel toepasselijk zou zijn :D
En ik hou van feesten en dansen, dus ik zit hier helemaal goed!

Fergie – A little party never killed nobody

http://www.youtube.com/watch?v=0ZgjmE6xdaw

  • 29 September 2013 - 09:40

    Ida:

    Lieve Wietske,
    We we hebben weer genoten van je levendige verslag! Ik ben natuurlijk wel razend benieuwd naar jouw Roodkapje vermomming..... :) We zien het wel op een foto. Veel plezier, succes met Portugees!
    xxx Ida

  • 01 Oktober 2013 - 15:17

    Oma Waalre:

    Elke keer is het weer een feest om je blogs te lezen. ik kijk al weer uit naar de volgende! Hoe was het "verkleedfeest" ? Dikke knuffel, oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wietske

In mijn reisverslagen schrijf ik over mijn uitwisseling in Brazilië. Via de Rotary ga ik een jaar in Brazilië wonen, in drie gastgezinnen. Ik kan niet wachten om te gaan en zal veel te vertellen hebben over mijn leven daar!

Actief sinds 13 Juli 2013
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 14787

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

Brazil, here I come!

Landen bezocht: