Breakaway - Reisverslag uit Heiloo, Nederland van Wietske Postma - WaarBenJij.nu Breakaway - Reisverslag uit Heiloo, Nederland van Wietske Postma - WaarBenJij.nu

Breakaway

Blijf op de hoogte en volg Wietske

23 Juli 2013 | Nederland, Heiloo

Ik heb mijn havo diploma in the pocket, en eindelijk is alles geregeld! Mijn visum is binnen (na heel veel gedoe en stempels), mijn ticket ligt helemaal klaar, nu alleen nog mijn bankpas openzetten voor wereldwijd gebruik.
Verder hoef ik me alleen nog maar zorgen te maken over mijn koffer(die waarschijnlijk niet dicht zal passen..)

Maarja dat zal ik zien over iets meer dan een week. Donderdag 1 augustus is het zo ver! 31 juli is mijn broertje jarig, 30 juli komt mijn oma, 29 juli komt mijn lieve vriendinnetje Sharon, de 28e vieren we mijn broertjes verjaardag, en moet ik afscheid nemen van mijn geweldige familie :(
Dus de 27e is de laatste dag dat ik met mijn vrienden wat kan afspreken.. wacht... wat?! dat is al over vier dagen... de tijd is zo super snel gegaan!

Gelukkig zijn er ook een paar gekken die mij op het vliegveld willen uitzwaaien om 7uur 's morgens. Ik denk dat ik mijn mascara maar een dagje in mijn make-up tas hou, anders kom ik het vliegtuig in als een panda.

Het is heel raar, ik kan aan de ene kant niet wachten om daarheen te gaan, het vliegtuig uit te stappen en een heel nieuwe ervaring tegemoet gaan. Het lijkt mij zo leuk om al die mensen te ontmoeten en een hele nieuwe wereld ontdekken.
Maar aan de andere kant vind ik het echt heel erg eng om zonder mijn ouders, familie en vrienden opeens een jaar ertussenuit te stappen. Ik ken amper de taal, ja, nee, hallo en tot ziens lukt nog wel.. maar Portugees is moeilijk!
Gelukkig kom ik in drie gastgezinnen, met de eerste en de derde heb ik gesproken en ik denk dat het hele aardige mensen zijn waar ik het echt mee heb getroffen! :)

Dit wordt misschien een probleem..
Ik hou niet zo van afscheid nemen.. normaal zou dat voor één of twee weekjes zijn, nu moet ik mijn ouders een knuffel geven en daarna zal ik ze een jaar niet meer zien. Gelukkig is het 2013 en hebben we allemaal facebook/skype of nog voor mijn oma's, een e-mail account.
Ook heb ik de 16e afscheid genomen van Yuli, of Julietta, mijn gastzusje uit Argentinië. Ik ga haar heel erg missen maar zij heeft verzekerd dat haar jaar in Nederland echt ge-wel-dig was!
Ze heeft mij veel geleerd dus ik denkt dat het allemaal goed komt in Brazilië.

Ik zal proberen mijn reisverslagen een beetje up to date te houden... wens me succes.
Ik schrijf zo nu en dan eens stukje als ik de tijd ervoor vind, ik denk niet dat dat hele lappen met tekst worden. Ik plaats natuurlijk foto's en misschien een keer een filmpje.
Het lijkt mij ook leuk om per berichtje een link van een nummer te plaatsen dat op dat moment bij mijn verhaal past.

Voor nu heb ik gekozen voor dit nummer, ik vind het een mooi nummer en waarschijnlijk kent iedereen hem al, maar het past wel goed bij een exchange.
Kelly Clarkson - Breakaway
http://www.youtube.com/watch?v=3q-j-b5ia94

  • 23 Juli 2013 - 16:04

    Kim Buurmeisje:

    Lieve Wiets wat schrijf je leuk! Kan nu al niet wachten om al je mooie verhalen te lezen.
    Duizend liefs en geniet!! XXX

  • 23 Juli 2013 - 16:17

    Pieter:

    Hoi Wietske,
    Wat een leuk stuk heb je geschreven en dan ben je nog niet eens weg. Ik weet zeker dat je daar een geweldig jaar zult hebben en ik ben heel benieuwd naar al je verhalen daarover.

  • 23 Juli 2013 - 16:39

    Joyce Buurkind:

    Toppertje ben je, leuk idee van die liedjes! Have funnnn xxxxx

  • 24 Juli 2013 - 16:40

    Didy:

    Hej Wietske,
    Wat een gaaf plan en een moed, zo'n jaar naar Brazilie.
    Ik wens je allemaal leuke mensen op je pad..ik weet zeker dat je daar veel leuke vrienden zult maken en veel zult leren.
    Alle goeds en sterkte met het afscheid nemen en wennen daar.
    Ik kan niet wachten op de foto van het schooluniform :)!
    Groetjes van Didy

  • 30 Juli 2013 - 17:18

    Kees Schermerhorn:

    Hi Wietske,

    Ziet er top uit,we gaan je lekker volgen op je prachtige trip,
    We zien elkaar nog wel even voor dat je wegvliegt.
    Niet zenuwachtig worden ,alleen lekker genieten !!!!!!!!!!!!!!!!!


    Groetjes Jeanette en Kees Schermerhorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wietske

In mijn reisverslagen schrijf ik over mijn uitwisseling in Brazilië. Via de Rotary ga ik een jaar in Brazilië wonen, in drie gastgezinnen. Ik kan niet wachten om te gaan en zal veel te vertellen hebben over mijn leven daar!

Actief sinds 13 Juli 2013
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 14793

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

Brazil, here I come!

Landen bezocht: