Dress-up Party - Reisverslag uit Umuarama, Brazilië van Wietske Postma - WaarBenJij.nu Dress-up Party - Reisverslag uit Umuarama, Brazilië van Wietske Postma - WaarBenJij.nu

Dress-up Party

Blijf op de hoogte en volg Wietske

23 November 2013 | Brazilië, Umuarama

Heey!

De laatste maand heb ik niks geschreven, I know. Maar nu ga ik een aantal verhalen op mijn blog zetten. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Ik heb op 29 september dus het feest Metamorfosa gehad, het was echt super! :D
Samen met twee vriendinnen, Isabella en Gabriele, gingen we naar Natalia’s huis en hebben we onze make-up en kleding gedaan. Ik heb er denk ik een uur over gedaan om het stomme zwarte lijntje boven mijn ogen perfect te krijgen... zo he wat is dat een drama. Maar, het is gelukt!
Zoals de meesten van jullie weten was ik al Roodkapje, ik had alleen een rode cape gekocht. Niet erg origineel maar een heel kostuum voor één avondje was erg duur. Natalia was als Mini Mouse, en Gabriele als sneeuwwitje. Zij hadden wel echt een heel kostuum, het zag er erg leuk uit!
Daarna snel even wat gegeten en toen werden we door Natalia’s broer naar het feest gebracht.

We kwamen aan en er was een wachtrij... :(
Ik had helemaal geen zin om in een wachtrij te staan :P
Maar na 20 minuten konden we naar binnen. Eerst liep je door een hal heen en kwam je uit op een groot grasveld. Links was een soort overdekte dansvloer met een DJ en natuurlijk dansende mensen. Het was gelukkig een electronic&house feest! Ze hebben hier namelijk heel veel feesten met Sertanejo of funk muziek.. ieuuw ik vind dat echt ver-SCHRIK-ke-lijk!
Recht vooruit was een zwembad en om het grasveld heen waren plekken waar je wat te drinken of eten kon halen.
Ik weet niet hoe veel mensen er in totaal waren, maar het was druk! Wel gezellig druk.

Ik heb zo veel soorten kostuums gezien! Van the Joker tot Jack Sparrow. Ik heb van Alice in Wonderland de hoedenmaker en de koninging tot in de puntjes perfect rond zien lopen. Maar ook heel veel disneyfiguren en deze konden we natuurlijk ook niet missen: de morfsuits. O my god, wat heb ik om hun gelachen.

Na een rondje te hebben gelopen en wat bekenden gedag te hebben gezegd gingen wij ook dansen. Ik was op het hele feest de enigste natural blonde met blauwe ogen.. en dat heb ik goed gemerkt. Op het moment zelf was het echt heel erg vervelend, maar nu kan ik er wel om lachen. De rest van de avond gedanst, brazilianen dansen echt super goed én veel! Na een paar uur gingen mijn voetjes pijn doen dus heb ik mijn 12cm hoge hakken ook maar uit gedaan, en ja, de vloer was schoon.

Rond 5 uur was het afgelopen en gingen we naar huis. Gabriele en ik bleven slapen bij Natalia. Isabella woont namelijk twee huizen verderop.

De volgende dag ging ik met Natalia mee naar een BBQ van haar familie voor de lunch. We reden naar een soort park met zes huizen voor ieder gezin waar ze in de weekenden vaak heen gaan. Ik heb mijn ogen uitgekeken, het was gewoon een privé minivakantiepark! Met een overdekt en open zwembad, een complete fitnesszaal, grote BBQ-plaatsen, mini parkjes, twee voetbalvelden, een dansvloer, en een soort groot kasteelachtig huis (waar ook echt iemand woont) met een groot meer. En stenen waar muziek uit kwam :O Ik ga mijn ouders ook maar vragen om zoiets te regelen want het was echt heel erg vet!
We hebben lekker gegeten en daarna ben ik weer terug naar huis gegaan.

Ik heb ook nog wat foto’s van het feest die ik er zo op ga zetten, en dan zal ik hierna direct maar aan mijn volgende verhaal beginnen.

Het nummer dat ik heb gekozen is: Mas que nada – Sergio Mendes ft. Black Eyed Peas
http://www.youtube.com/watch?v=vQ-NGNCRFmY&list=RDvQ-NGNCRFmY

Dit werd niet gedaaid op het feest maar toen ik aan het kijken was voor muziek kwam ik dit nummer op een of andere manier tegen en moest ik eraan denken dat ik vroeger echt heel erg fan was van dit nummer. En het origineel is Braziliaans dus dat kwam goed uit! Als ik het hoor krijg ik altijd de neiging om te dansen dus samen met het feest vind ik het erg goed passen!
Ik wist niet precies wat het betekende, mas que nada, dus ik heb het even opgezocht. Het betekend iets als yeah, right. Maar ik weet het ook niet precies.

Leuk dat jullie mijn blog weer gelezen hebben! Ik zet er snel weer wat op want ik moet veel vertellen! :D
Veel liefs en knuffels, Wietske

  • 24 November 2013 - 17:07

    Joyce:

    Yaay klinkt super leuk Wiets!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wietske

In mijn reisverslagen schrijf ik over mijn uitwisseling in Brazilië. Via de Rotary ga ik een jaar in Brazilië wonen, in drie gastgezinnen. Ik kan niet wachten om te gaan en zal veel te vertellen hebben over mijn leven daar!

Actief sinds 13 Juli 2013
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 14778

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 01 Augustus 2014

Brazil, here I come!

Landen bezocht: